+358407342668

Näin luot kilpailuetua yrityksellesi

Kannattava kasvu

Onko joku näistä sinun kilpailuetusi?

  • Hyvä laatu
  • Hyvä palvelu
  • Ammattitaitoinen henkilöstö / Osaaminen
  • Hyvä maine
  • Kilpailukykyiset hinnat

Toivottavasti eivät ihan tällaisenaan, koska mikään näistä yllä olevista ei ole aito kilpailuetu. Jos ne olisivat, asiakkaat ostaisivat tuotteensa tai palvelunsa ilman muuta sinun putiikista eikä kilpailijoilta.

Ylivoimaisesti suurin osa pk-yrityksistä kertoo kuitenkin laadun ja asiakaspalvelun olevan heidän kilpailuetunsa. Harvalla meillä on kuitenkaan sellainen tilanne, että yrityksemme tuote tai palvelu on markkinoilla ainut laatuaan. Ja vaikka olisi, henkseleitä ei voi kauan paukutella. Markkinaosuuksien valtaajat tulevat yhä useammin toisilta toimialoilta. He tuovat mukanaan uuden tavan toimia, uuden palvelukonseptin tai teknologian.

Mutta ei hätää. Paras puolustus on etsiä jatkuvasti kilpailijoista erottuvaa etua, koska kilpailuedun voi hinnoitella. Tässä muutama keino, jolla voit luoda pysyvämpää kilpailuetua:


Näin voit luoda kilpailuetua

  • asiakassuhteilla, jolloin palvelun tai tuotteen vaihtamisen kynnys nousee
  • alhaisella kustannusrakenteella, jolloin tuotat tai valmistat tuotteesi edullisemmin
  • erikoisosaamisella tai raaka-aineilla, joita muilla ei ole tai ei ole helposti hankittavissa
  • sijainnilla, joka mahdollistaa alhaisemmat tuotanto- tai logistiikkakustannukset
  • hinnoittelustrategialla, joka mahdollistaa paremman tuoton
  • teknologialla, joka auttaa sinua kasvamaan nopeammin
  • brändillä, joka auttaa sinua myymään enemmän ja saamaan paremman hinnan palvelustasi
  • vastuullisuudella, joka sitouttaa asiakkaasi ja poistaa ostamisen esteitä


Lähde päivittämään kilpailuetusi meidän kanssa

1. Puhutaanko hinnoista? Hinta on yksi merkittävin keino vaikuttaa yrityksen kannattavuuteen. Erilaisilla hinnoittelustrategioilla voit luoda kilpailuetua, jonka avulla myyt enemmän ja saat paremman hinnan palveluistasi.

2. Mikä on yrityksesi kannattavin tuote tai palvelu? Tunne tulee kalliiksi, jos tuotteeseen tai palveluun liittyy empatiaa. Reagoimalla markkinoiden muutoksiin ja kehittämällä toimintaasi, pidät huolta asiakkaistasi ja bisneksestäsi.

3. Voisiko ympäristövastuullisuudesta rakentaa uuden kilpailuedun? Lainsäädäntö ja asiakkaiden yhä kasvavat vaatimukset ohjaavat yrityksiä ja yhteiskuntaa hiilineutraaleiksi. Lähde muutosmatkalle hiilineutraaliksi yritykseksi ja helpota asiakkaiden sitoutumista yritykseesi.

4. Ota käyttöön digitaalisia ratkaisuja. Keskeneräisten asioiden kanssa eläminen kaipaa paljon sietokykyä. Ympäröivän maailman monimutkaistuessa, omaa toimintaa kannattaa suoraviivaistaa ja yksinkertaistaa. Lähde muutosmatkalle ohjatusti vaikka businesscoutsi-palvelulla

Kysy lisää coutseilta.

Todelliset kilpailuedut ovat vaikeasti suoraan kopioitavissa. Kilpailuedun avulla myyt enemmän, valmistat edullisemmin, kasvat nopeammin ja saat paremman hinnan palveluistasi.

Tutustu meihin tästä

Coutsi tarjoaa konkreettisia toimenpiteitä ja yrityksen tarpeisiin räätälöityä tukea businesscoutsi-palvelun kautta sekä erilaisten kehittämisprojektien muodossa niin kasvotusten kuin etänä.  

Lisää blogista

Kasvuhaluisen yrityksen kannattaa priorisoida

Kasvuhaluisen yrityksen kannattaa priorisoida

Kasvuhaluisen yrityksen kannattaa priorisoida Kasvu on yrityksen elinehto. Kasvua hakeva yritys on usein riippuvainen siitä kuinka hyvin se pystyy käyttämään hyödyksi resurssejaan sekä kuinka hyvin se pystyy tarjoamaan arvoa asiakkailleen. Kasvua kuitenkin haastaa...

lue lisää
Kasvuyrityksen tärkeät prosessit

Kasvuyrityksen tärkeät prosessit

Kasvuyrityksen kannattaa keskittyä prosesseihin Kasvu on yrityksen elinehto. Kasvuyrityksen menestys on usein riippuvainen siitä kuinka hyvin se hallitsee prosessejaan sekä kuinka hyvin se pystyy tarjoamaan arvoa asiakkailleen. Kasvua kuitenkin haastaa...

lue lisää
Yrittäjä valmistaudu omistajanvaihdokseen ajoissa

Yrittäjä valmistaudu omistajanvaihdokseen ajoissa

Yrittäjä, sinä päätät milloin on oikea hetki. Milloin on oikea hetki valmistautua omistajanvaihdokseen? Myyjällä ja ostajalla on harvoin sama näkemys siitä, mistä yrityksen arvo muodostuu. Sen vuoksi yrityksen toiminnan kuvaaminen, siitä missä kentässä ja miten yritys...

lue lisää